
Історія Будинку дитячої творчості Шевченківського району м. Києва
Будинок дитячої творчості Шевченківського району міста Києва (далі БДТ) є одним з найстаріших осередків роботи з дітьми у місті Києві. Після визволення Києва від німецько-фашиських загарбників він привітно відчинив свої двері для малечі ще в далекому 1944 році, як клуб юних піонерів.
Спочатку Будинок піонерів і школярів розміщувався у ЗЗСО № 41, де під гурткову роботу було відведено 6 кімнат на першому поверсі.
Згідно з рішенням Радянського райвиконкому № 99/3 від 31.03.1983 р., наказу Радянського районного відділу освіту № 126 від 14.04.1983 р. приміщення Будинку піонерів було введено в експлуатацію після реконструкції та капітального ремонту житлового будинку, збудованого в 1960 році.
З 1983 року під Будинок було облаштовано триповерховий будинок по вул. Щербакова, 18. За цією ж адресою (вул. Данила Щербаківського, 18) де він знаходиться і сьогодні, а діти мікрорайону Нивки знають, що на них завжди чекають добрі, чуйні та працьовиті педагоги.
В 1991 році Будинок піонерів перейменовано на Будинок дитячої творчості.
З 1994 року, відповідно до рішення виконавчого комітету Радянської районної Ради народних депутатів від 28.11.1994 року № 25/171 «Про впорядкування структури управління виховної і фізкультурно-оздоровчої роботи за місцем проживання в Радянському районі м. Києва», розпорядження Радянської районної державної адміністрації м. Києва від 11.06.1996 року № 536 «Про розширення філіалу Будинку дитячої творчості», розташованого в цокольному приміщенні, за адресою: вул. Естонська, 1/5 було передано приміщення для розміщення гуртків БДТ Шевченківського району (філія БДТ). Станом на сьогодні за розпорядженням Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації від 29.10.2021 №6401 “Про закріплення нежитлових приміщень за Управлінням освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації” приміщення використовується для занять хореографічних гуртків: Зразкового художнього колективу Театру танцю «Київські барви», Зразкового художнього колективу «Позитив» та гуртка «Оздоровча гімнастика». Під час отримання сигналу «Повітряної тривоги» приміщення використовується ще й як найпростіше укриття, як для вихованців, так і для мешканців.
З квітня 1995 року Будинок дитячої творчості внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб.
У 1997 році Будинок дитячої творчості Радянського району міста Києва отримав Ліцензію (серія НБД-П № 110727) на здійснення освітньої діяльності за рівнем «Позашкільна освіти та виховання».
У 2023 році Будинок дитячої творчості отримав ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері позашкільної освіти (розпорядження Київської міської військової адміністрації від 29.12.2023 №1104).
Будинок дитячої творчості успішно проходив державну атестацію як позашкільний навчальний заклад із відзнакою 2005-2015 рр.
Сьогодні БДТ – це комплексний заклад позашкільної освіти, в якому працює 74 навчальні групи, які відвідують 1350 вихованців гуртків, віком від 5 до 16 років.

Напрями діяльності: художньо-естетичний, науково-технічний, гуманітарний, оздоровчий, туристсько-краєзнавчий та екологічний.




Майбутнє нашого суспільства залежить від того, яким змістом і цінностями буде наповнено внутрішній світ підростаючого покоління. Саме в позашкільній освіті максимально повно враховано принцип демократичності й доброзичливого ставлення до кожної дитини. Саме позашкільна освіта здатна мобільно реагувати на “виклики сучасності” в інтересах дитини, її сім`ї та суспільства.
Позашкільна освіта – сукупність знань, умінь та навичок, що отримують вихованці, здобувачі освіти і слухачі в позашкільних навчальних закладах у час, вільний від навчання в загальноосвітніх та інших навчальних закладах.
Реформування і модернізація також чекають і на позашкільну освіту. Все це буде відображено в нових законах “Про позашкільну освіту”, в Концепції позашкільної освіти, що безумовно обумовить новий етап розвитку позашкільної освіти.
БДТ перебуває на шляху постійного розвитку, має ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері позашкільної освіти.
пріоритетними завданнями БДТ є:
- реалізація державної політики в галузі освіти;
- дотримання нормативно-правової бази;
- модернізація освітньої діяльності закладу відповідно до запитів держави та суспільства, на основі сучасних підходів;
- збереження мережі гуртків закладу позашкільної освіти та контингенту вихованців гуртків;
- реалізація освітньої програми, робочого навчального плану закладу і навчальних програм зі всіх напрямів гурткової роботи закладу;
- активізація індивідуальної роботи з обдарованими та здібними дітьми, систематичної та послідовної роботи щодо підготовки вихованців гуртків до участі у творчих конкурсах, фестивалях, акціях різного рівня;
- впровадження сучасних педагогічних технологій;
- вдале поєднання очного та дистанційного навчання;
- реалізація єдиної методичної теми закладу: “Розвиток професіональних компетенцій педагогічних кадрів в умовах оновлення освітнього процесу”;
- удосконалення системи навчально-виховної та методичної роботи на основі інноваційних технологій, оновлення навчальних програм, змісту, форм і методів освітньої діяльності на основі впровадження компетентнісного підходу за основними напрямами позашкільної освіти, впровадження інновацій у практику.
- кадрове забезпечення, забезпечення підготовки та курсової перепідготовки педагогічних працівників;
- створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей і підлітків у додатковій освіті, організація їх дозвілля;
- виявлення, розвиток і підтримка юних талантів та обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва;
- формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадської позиції;
- задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до її інтересів і здібностей;
- сприяння розвитку самоосвіти педагогів в системі формування його професійної компетентності, інноваційної культури;
- впровадження сучасних форм виховання, інноваційних форм та методів роботи;
- створення умов для соціального захисту усіх учасників освітнього процесу;
- оптимізація співпраці педагогів та батьків.
БДТ продовжується робота удосконаленням системи управління БДТ на всіх рівнях її функціонування та життєдіяльності з метою забезпечення стабілізації позитивного іміджу і конкурентноспроможності ЗПО.
Реалізація завдань на досягнення мети діяльності педагогічного колективу БДТ супроводжувалась постійною аналітичною діяльністю щодо результатів роботи з усіх напрямів позашкільної освіти, які активно функціонують в БДТ.
Внутрішні нормативні документи, що регламентують діяльність БДТ є:
- Статут БДТ. Головним завданням БДТ є реалізація державної політики в галузі освіти; створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб дітей і підлітків у додатковій освіті, організації їх дозвілля; виявлення, розвиток і підтримка юних талантів та обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва; формування у дітей та юнацтва національної самосвідомості, активної громадської позиції; задоволення потреб здобувачів освіти у професійному самовизначенні відповідно до її інтересів та здібностей.
- Правила внутрішнього трудового розпорядку.
- Річний план роботи, затверджений на засіданні педагогічної ради.
- Колективний договір між адміністрацією БДТ та профспілковим комітетом.
- Перспективний план роботи БДТ.
- Комплексна програма розвитку БДТ.
БДТ – засновано на комунальній власності територіальної громади м.Києва. Засновником та власником є територіальна громада м. Києва.
Навчальний рік у БДТ розпочинається 1 вересня та закінчується 31 травня наступного року;
У БДТ продовж року діє:
- Атестаційна комісія.
- Художня рада.
- Педагогічна рада. Визначає головні напрями розвитку БДТ, координує та спрямовує роботу всіх ланок в господарській та освітній діяльності закладу.
- Методична рада. Протягом
У БДТ створена:
- робоча група щодо розроблення освітньої програми;
- робоча група по розбудові системи якості освіти.
Робота педагогічного колективу БДТ була спрямована на створення безпечних та нешкідливих умов навчання та виховання, для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку вихованців, посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання, пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців.
Робота БДТ проводиться відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про позашкільну освіту”, наказів Міністерства освіти і науки України, від 22.07.2008 №676 “Про затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного плану процесу у позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України”, від 10.12.2008 №1123 “Про внесення змін до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи у позашкільних навчальних закладах”, Програми національно-патріотичного виховання учнівської молоді на 2020-2025 рр., наказів Департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації та управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та інших нормативних документів, листа МОН від 19.05.2020 №6/643-20 “Про надання організаційно-методичних рекомендацій щодо навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті”, а в умовах дії воєнного стану наказів та розпоряджень (з 24 лютого 2022 року): Указу Президента України від 24 лютого 2022 №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 №2102-ІХ “Про затвердження Указу Президента України”, листа МОН від 25.02.2022 №1/3276 -22 “Про організацію освітнього процесу”, листа МОН від 07.03.2022 №1/3370-22 “Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання”, листа МОН від 07.03.2022 №1/3378-22 “Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану”, наказу Департаменту освіти і науки (Київської міської державної адміністрації) від 23.03.2022 №37 “Про організацію освітнього процесу в закладах освіти міста Києва в умовах воєнного стану”.
Гуртки БДТ працюють за навчальними програмами, що затверджені Міністерством освіти і науки України, Департаментом освіти Київської міської державної адміністрації та перезатверджені педагогічною радою БДТ. Навчання та виховання в закладі здійснюється українською мовою.
Методична робота БДТ проводилася за напрямами:
- створення заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
- організаційно-методичне забезпечення освітнього процесу;
- підвищення та удосконалення фахової майстерності педагогічних працівників;
- атестація педагогічних працівників;
- індивідуальна робота з керівниками гуртків;
- надання методичної допомоги молодим педагогічним працівникам з вивчення нормативних документів діяльності позашкільного закладу освіти;
- організація та проведення майстер-класів;
- організація та підготовка вихованців гуртків декоративно-прикладного, образотворчого мистецтва та науково-технічного напряму у конкурсах, виставках, фестивалях, акціях різного рівня;
- організаційно-методичні заходи.
Вдумливу і змістовну методичну роботу з педагогічними працівниками спрямовано на розвиток професійних компетентностей, інноваційної та методичної культури педагогів, удосконалення форм і методів ведення гурткової роботи, підвищення професійної майстерності та розвитку творчого потенціалу всіх учасників освітнього процесу.
З метою надання кожній дитині можливості для всебічного, творчого розвитку у БДТ до занять у гуртки, участі у масових заходах різних рівнів залучаються діти пільгових категорій, а саме: діти-сироти, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей, діти-переселенці з зони АТО, діти учасників АТО (ООС), а з лютого 2022 року діти внутрішньо переміщених осіб.
Педагоги БДТ докладають максимум зусиль для створення сприятливого освітнього середовища для вихованців гуртків та завжди радо зустрічають всіх, хто приходить пізнати, навчитись, творити.




